Шоубизнес, Клюки, Събития и Лайфстайл

Лайфстайл и клюки» Здраве» Енергия»
Печат

Офис диета

Снимка: Интернет

Обикновено след уикенда се чувстваме бодри и пълни с енергия. За да запазим това състояние и да се чувстваме добре е необходимо да обръщаме повече внимание на това, с което се храним на работното място. Малко хора знаят, че използването на полагащата им се обедна почивка по предназначение им дава нужната доза енергия и психическа отмора, която ще им помогне да довършат пълноценно работния си ден.

Разпространена сред работещите в офис е практиката да не се закусва сутрин или още по-лошо – похапването да се замести с кафе. Обикновено оправданието е, че то събужда, дава тонус и енергия. Истината е, че енергизира организма за кратко, обезводнява го и пречи на усвояването на най-необходимите витамини. Добре известно е, че обезводняването от своя страна предизвиква чувство за умора. В този ред на мисли е добре да не забравяме да пием вода (препоръчителната доза е 1.5 л). Относно закуската – поради факта,че метаболизмът се забавя през нощта, рано сутрин имаме нужда да се инжектираме с висока доза енергия, за да се разсъним. Затова не трябва да пропускаме закуската по никакъв повод, а преди работа е хубаво да хапваме пълнозърнести храни от всякакъв тип, тъй като те освобождават енергията по-бавно и така по-лесно се издържа до следващото хранене.

Обядът на работното място често също е силно пренебрегван – между многото срещи и мейли обикновено взимаме някой сух сандвич зад бюрото, докато вършим поредната задачка. Това обаче е абсолютно вредно и може да доведе след себе си редица проблеми. Един от тях е преяждането, защото не обръщаме внимание на количеството, което поемаме. Това пък води до пресищане, а когато мозъкът сметне,че не му е необходима повече храна, се отпуска (не остава буден и нащрек в търсене). Затова винаги след хранене трябва да оставаме мъничко гладни. На обяд е добре да се яде месо (белтъчини), защото благодарение на него организмът успява да отдели хормоните адреналин и допамин, които спомагат за мисловната дейност. Важно е също да се яде бавно и да се обръща внимание на всяка хапка – това е тайната на французите за здравословен живот и избягване на затлъстяването.

Следобедната умора ни настига обикновено около 16:00. Тогава имаме нужда от енергийна бомба, за да увеличим намалялата си работоспособност. Бананът, ядките и плодовите млека са добър избор в случая, тъй като захарите се отделят директно в кръвта и не им трябва време да бъдат усвоени както мазнините. А ако ни се яде шоколад, решението е чаша нискокалоричен горещ шоколад.

 

СЪВЕТИ:

Яжте плодове и пийте плодови сокове. Препоръчително е да са домашно приготвени, за да сте сигурни, че нямат така вредните консерванти, подобрители и оцветители. Предоставяйте на организма си храна тогава, когато му е нужна, а не когато ви остане време за нея. Яжте редовно, на малки интервали и малки количества. За да подобрите дейността на мозъка си или да се успокоите, ако някой ви е ядосал, е добре винаги да разполагате с шоколадче за спешни случаи – по-безвредно е от цигарите. И не на последно място – почиствайте редовно бюрото си, ако имате навика да го използвате като маса за хранене. Изследванията показват, че то е около 400 пъти по-мръсно от тоалетната, а най-любимите места за бактериите по него са телефонът, мишката и клавиатурата на компютъра. Мокрите антибактериални кърпички вършат чудесна работа за случая.

Сподели:
Facebook Facebook Twitter Twitter Свежо Свежо
Напиши коментар

Вашето мнение

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Моля въведете кода от картинката

Captcha