Шоубизнес, Клюки, Събития и Лайфстайл

Лайфстайл и клюки» Култура» Кино»
Печат

Белият дом: Под заплаха

Последният филм на хитовия режисьор Роланд Емерих не е никак лош. Белият дом е атакуван от група лица, като всеки един от тях има зъб на президента, но благодарение на всеотдайната работа на млад мъж, който дори не работи за държавния главнокомандващ, редът е възстановен и американците могат отново да дишат спокойно.

Доста подобна е фабулата и във филма на Антоан Фукуа Код: Олимп, който излезе по-рано тази година, в резултат на което продажбите на билети за филма на Емерих ще пострадат. Въпреки това ще бъде жалко, защото въпреки че и двете ленти имат някои сериозни пропуски, Белият дом: Под заплаха е доста по-добър. Имайки предвид произхода на режисьора на Денят на независимостта, той съдържа също така някои забележителни сцени, които ни зареждат с адреналин, за разлика от всичко, което Фукуа успя да скалъпи в Код: Олимп.

Джон Кейл (Чанинг Тейтъм) е полицейска охрана в Капитолия, търсещ бляскава кариера. Той е ветеран от войната в Ирак и има 10-годишна дъщеря – Емили, която е голям любител на американската политика и е не по-малко развълнувана, когато баща й се явява на интервю за работа като агент в Тайните служби. Интервюто не минава  добре, но тъй като то се провежда в Белия дом,  използва възможността да включи дъщеря си в един от туровете на Белия дом.

И докато екскурзоводът обяснява как резиденцията е била взривена точно в Деня на независимостта, това се случва отново. Бомба избухва в Капитолия и куполът се сгромолясва. Президентът Джеймс Сойър (Джейми Фокс) е отведен на сигурно място от командващия на Тайните служби, Емили се отделя от групата, която е отцепена вътре в самата резиденция. Не след дълго обаче Джон ще се заеме със ситуацията, за да открие малкото си момиченце, а неговият опит на бойното поле със сигурност ще му бъде от полза. Терористите тук, както и в много други филми, имат една-единствена цел – президентските ядрени кодове за изстрелване.

Белият дом: Под заплаха има бюджет два пъти по-голям от Код:Олимпия. С многократните полети над Вашингтон с президентския хеликоптер на морската пехота, както и с много други сцени, заснети в самия Бял дом (в контраст с мрачната обстановка в Код:Олимп, който е заснет предимно в президентския център за спешни операции дълбоко под земята,) филмът със сигурност ще предложи добро зрелище.

Фокс е харизматичен, забавен и черен, в него разпознаваме без усилие Барак Обама, до най-малките подробности, като например опитите му да се отърве от вредния навик да пуши. Въпреки това филмът леко разколебава, не показвайки как президентът се справя с тълпите и в крайна сметка се опитваме да мислим за Сойър като за политик, който успява да се справи с амбициозните политици на Вашингтон. В същото време това спокойно изобразяване на президента дава възможност на историята да се развие в нещо като филм за приятелството между Фокс и Тейтъм, радост за окото.

Режисиран от Роланд Емерих, който не е особено популярен със своята изкусност, получаваме накуп доброто заедно с не чак толкова доброто. Някои екшън сцени са изключително ефектни – като например вълнуващата обиколка с лимузини около фонтана на Южната поляна, но някои не, като въведението за командващия на Тайните служби, където веднага става ясно кои са лошите, игнорирайки целия потенциал за напрежение.

Въпреки че, филмът не е особено запомнящ се, това е все пак най-доброто на Емерих от След утрешния ден насам, а сравнен с останалите президентски трилъри може би напомня за Еър Форс едно. Има красив каст, използва локациите добре и от време на време е вълнуващ. Само да беше прекарал по-малко време в концентриране върху ядрените кодове и повече върху приятелството между президента и неговия спасител, щеше да излезе един чудесен филм.

Сподели:
Facebook Facebook Twitter Twitter Свежо Свежо
Напиши коментар

Вашето мнение

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Моля въведете кода от картинката

Captcha