Шоубизнес, Клюки, Събития и Лайфстайл

Лайфстайл и клюки» Култура» Кино»
Печат

300: Възходът на една империя

Доста време мина откакто Зак Снайдер впечатли киноманите с графичната адаптация на  епичната гръцка война по разказа на Франк Милър „300”. За някои, това дълго чакане може би ще затрудни улавянето на динамиката на новаторското визуално движение на тази древна история, но за тези, които харесват филма, няма да бъде трудно да възприемат това „много подобно” продължение, защото режисьора Ноам Мъро  и неговият екип от професионални каскадьори и аниматори са свършили добра работа, наблягайки върху онова, което имаше такъв огромен успех от филма на Снайдер, без да разполагат с изходен материал или графичен разказ, върху който да се базират.

Този път, атиняните начело с Темистокъл са се амбицирали да победят персийската флота, но преди да стигнем този  момент, виждаме какво се случва веднага след края на „300” с  кралица Горго (Лена  Хийди), която ни въвежда в действието,  преди да се върнем назад към по-ранна битка между Гърция и Персия, под командването на Крал Дариус.

Възходът на една империя  е основан на визуално задвижени екшън сцени и още при първата битка става очевидно, че никой от участниците не се опитва да прояви изобретателност. Използвайки  същата скорост на движение и забавен кадър, Снайдер превръща този стил в своя запазена марка - един брутален филм изпълнен с насилие и тонове кръв, целящи  да подчертаят жестокостта.

Действителният произход на Ксеркс и неговата трансформация в Бог, не е много сполучлива. Тя се случва много бързо и няма достатъчно информация как и защо Родриго Санторо се потапя във водата, след което излиза променен - огромен, избръснат от глава до пети и покрит със златни орнаменти.  Ксеркс се губи във филма, дори изчезва, за да участва в предишния филм, с цел да се  съсредоточим върху морската битка между Темистокъл и Артемиза (Ева Грийн).

Степълтън се е справил добре, придържайки се към сюжетната линия, която Джерард Бътлър е създал в първия филм, но сексуалността която струи от Ева Грийн в ролята на изкусителната и зла Артемисия  често засенчва Степълтън, особено в сцените където са заедно. Евентуално ще чуем историята на Артемисия и защо една гъркиня може да застане на страната на персите и да се обърне срещу своите хора, а това помага нейната героиня да се оформи в един от онези велики филмови злодеи, които рядко се срещат.

Общо взето филмът е добре направен, от време на време се повлича на долу от  речи, независимо дали става дума за диалог, разказана история, дълга реч пред войниците -  характерни елементи във филмите за големи исторически епични битки. Развитието на действието често е объркващо, започва веднага след събитията  от „300”, следва ретроспекция и след известно време, събитията започват да се случват едновременно с предишния филм. Доколкото двата филма се припокриват,  към края се връщаме към момента след клането на Леонидас от 300 и не е ясно колко време е минало. Ксеркс в крайна сметка се връща, както прави гърбавият от първия филм и дори кралица Горго влиза в действието, с намек за трети филм, все пак Възходът на една империя щеше да бъде по сполучлив като самостоятелен филм, без всички тези ретроспекции. 

Ако си фен на оригиналния 300, ще се насладиш на това странно продължение. Изглежда че режисьорът  е прекалил с опитите си за силна връзка с първия филм, което не му прави добра услуга, все пак Възходът на една империята е епичен спектакъл изпълнен с фантастични визуализации, които са едно достойно продължение.

Сподели:
Facebook Facebook Twitter Twitter Свежо Свежо
Напиши коментар

Вашето мнение

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Моля въведете кода от картинката

Captcha