Студена война между Facebook и Google

Facebook и Google отново извадиха шпагите в нова студена война. Социалната мрежа е наела цяла PR кампания, която има за цел да разпространява злонамерени новини срещу най-голямата интернет търсачка. Специалистът Крис Сохоян получава предложения да напише злонамерена статия срещу гиганта Google, но отказва предложението и публикува своята кореспонденция с PR кампанията.
Ако тази история Ви звучи пикантно, значи ще се изненадате още повече от факта, че официален представител на Facebook потвърждава, че компанията Burosn-Marsteller е наета от тях. Според тях Google нарушават личното пространство, а също така те използват техните данни за своята социална мрежа. Изказването за личните данни е повече от смешно, тъй като всички знаем, че именно Facebоok е лидер в това.
Злонамерената атака не беше много неочаквани след споровете за обмяната на потребителски данни между тях. В последните месеци студената война между тях се разрази с пълна сила. Социалният гигант Facebook забрани на своите потребители да пренасят своите контакти в Google. Случващото се дава добра възможност за бързо издигане на нови подобни сайтове. Такива малки играчи могат много по-лесно да се внедрят в тази така желана ниша и да намират и използват лесно данните от Facebook и Google.
До момента резултатът е 1:0 в полза на Facebook, тъй като саботира всякакви опити на Google да получат данни от тяхната мрежа, а реално погледнато Google няма как да отвърне подобаващо на своите противници. Социалната мрежа дори стигна до крайности, а именно забрани всякакви приложения, които да показват реклама от Google.
Всичко изглежда много комично на фона на това, че именно Facebook е компанията, която нарушава най-много личното ни пространство. Стартирането на тази PR кампания не е никакво достойнство, а напротив – доста е срамно. Но освен всичко да си признаеш и публично, а и да се хвалиш с това вече стига до границите на комичното, а дори и жалкото!
Вашето мнение